Miten teen markkinointibudjetin pienelle yritykselle?

Kun lähdet markkinoimaan yritystäsi, erilaisia mahdollisuuksia on pilvin pimein. Voit mainostaa somessa tekstillä, kuvilla tai videolla. Voit tehdä pienen Facebook-päivityksen, luoda päivän tapahtuman messukeskuksessa tuotteesi ympärille tai mitä tahansa siltä väliltä.

mitä haluat saavuttaa?


Jos tarvitset paljon asiakkaita, jotta toimintasi on kannattavaa, täytyy sinun myös satsata markkinointiin todennäköisesti sekä aikaa että rahaa. Jos taas tiedät, että muutama hyvä asiakas riittää, tarvitset enemmän raakaa myyntityötä ja varsinainen markkinointi kannattaa jättää pienemmälle panokselle.

Tee laskelmia ja punnitse eri vaihtoehtoja.


kuinka paljon sinulla on aikaa, ennen kuin asiakkaita on pakko saada?


Mitä vähemmän aikaa, sitä suurempaan budjettiin kannattaa varautua. Hulluin yhtälö on säästää kaikessa ja ihmetellä, miksi hyvä liikeidea ei yksinään riitä. Kun olet miettinyt mitä haluat saavuttaa, sinun on helpompi ryhtyä valitsemaan markkinoinnin keinoja sen mukaan, mitä uskot juuri sinun asiakkaidesi mieluiten käyttävän.

Hinnoissa on eroja, joten kannattaa vertailla somekanavien eroja ja printtimedian valikoimaa. Esimerkiksi Facebookissa et uusien asetusten myötä enää saa juurikaan näkyvyyttä ilman mainosrahaa. Oikeastaan mikä tahansa somekanava vaatii rahasatsauksen, ellei sinulla ole valmista seuraajakuntaa, joka aktiivisesti kommentoi ja tykkää päivityksistäsi.

Suosittelemme käyttämään kaiken ilmaisen avun, mitä on tarjolla. Palveluiden myyjät osaavat kartoittaa tarpeesi nopeasti ja ehdottaa hyvin konkreettista budjettia. Kannattaa istua alas esimerkiksi paikallisen uusyrityskeskuksen kanssa. Myös mainostoimistot antavat ehdotuksensa kokonaisuudesta sekä hinta-arvioin varsin mielellään.


Sinun täytyy varata myös joko aikaa tai rahaa mainonnan ulkoasun suunnitteluun


Kotisivut ovat nykyään ensiarvoisen tärkeitä jo pelkän googlenäkyvyyden kannalta. Niiden lisäksi kannattaa heti alkuun teettää suunnittelijalla pari mainospohjaa, joita käyttää. Ei ole väliä, aiotko laittaa mainoksen tien varteen vai Instagramiin – kun sinulla on valmis pohja, pääset helpommalla.


Hinnastossamme on lisää konkreettista tietoa siitä, mitä esimerkiksi pylvästaulumainonta maksaa. Voit myös soittaa meille, niin kerromme mielellämme lisää edullisista vuosisopimuksista ja muista kampanjoista!





yhteystiedot

Helsingin toimisto

Kutomotie 2

00380 Helsinki​​

info@atlasmedia.fi

 

Laskutustiedot

Operaattori: Maventa 003721291126
Verkkolaskuosoite: 003722675674

outdoor_finland_logo.png
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon

© 2020 Atlas-Media