millainen on hyvä ulkomainos?

Hyvä ulkomainos säväyttää katsojaansa jollain tavalla ja kerää ohikulkijoiden huomion. Liian usein kaduilla tulee vastaan surkeita ulkomainoksia, joiden suunnitteluun ei ole selkeästikään käytetty tarpeeksi aikaa. Hyvä ulkomainos on nimittäin myös hyvin suunniteltu!

Tässä blogissa kerron parhaimmat niksit loistavan ulkomainoksen suunnitteluun.




Hyvä ulkomainos rikkoo rajoja


Ulkomainonta on lajina sellainen, jossa peruslatteudet eivät pure. Jos meinaat tehdä ulkomainoskampanjan unohda tällaiset sloganit:


"Parempaa palvelua" "Ammattitaidolla ja kokemuksella" "Laadukkaasti ja varmasti"


Mitä uutta nämä sloganit tarjoavat potentiaalisille asiakkaille? Aivan, ei mitään.

Mainoksesi huomataan taatusti paremmin, jos lisäät siihen potkua. Älä siis sorru peruslatteuksiin vaan riko rajoja ja heittäydy hieman hulluksi.


Suunnittele mainoksesi oikeaan kontekstiin


Yksi yleisin "aloittelijan virhe" on, että ulkomainokset suunnitellaan tietokoneen näytön kokoon. Mikä näyttää tietokoneella hyvältä, ei välttämättä näytä isossa ulkomainoksessa hyvältä. Lisäksi tietokoneen ruutua tuijotetaan todella läheltä verrattuna ulkomainokseen, jota saatetaan katsella esimerkiksi auton ratin takaa liikkuvasta ajoneuvosta.

Ulkomainosta katsotaan sekunti tai pari kohtuullisen kaukaa

Voit siis aina pohtia mainoksen suunnitteluvaiheessa, että ehtisitkö lukea tekstin parissa sekunnissa, jos näkisit sen ensimmäistä kertaa?


pidä viesti yksinkertaisena


Hyvä ulkomainos on selkeä ja sen viesti on yksinkertainen. Keep it simple stupid on hyvä muistisääntö, kun suunnittelet ulkomainoksen tekstejä.

Jos et onnistu tiivistämään viestiäsi yhteen tauluun, jaa asia useampaan mainokseen ja tee tarinastasi mielenkiintoinen jatkumo.

Tiivistä, tiivistä ja tiivistä

Saamme usein asiakkailtamme materiaaleja, jotka ovat käyttökelvottomia ulkomainonnassa. Tekstit ovat liian pitkiä ja viestit liian monimutkaisia. Pidä homma simppelinä ja ohjaa asiakas esimerkiksi verkkosivuillesi, jossa voit jatkaa tarinaa eteenpäin.


Keskity väreihin


Värien suunnittelussa sinun kannattaa ottaa huomioon tekstien ja kuvien erottuvuus sekä ympäristö, johon olet mainoksen laittamassa. Talvella toimivat paremmin eri värit, mitä taas kesällä. Hyvässä ulkomainoksessa on terävät värit ja teksti erottuu taustaväristä kirkkaasti.

Älä käytä liian pehmeitä värejä mainoksissasi

yhteystiedot

Helsingin toimisto

Kutomotie 2

00380 Helsinki​​

info@atlasmedia.fi

 

Laskutustiedot

Operaattori: Maventa 003721291126
Verkkolaskuosoite: 003722675674

outdoor_finland_logo.png
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon

© 2020 Atlas-Media